Direktlänk till inlägg 22 april 2007

Första pinnen

Av Birgitta Johansson - 22 april 2007 17:15

Hemkommen från Katrineholm o glad.

Lördagen började med att Per körde Nano i öppen klass agility. Kom i mål med 15 fel. Varför inte jag tävlade med henne?  Men, hallå-jag har fullt upp med klass 1 banorna. Söndagens öppna klass i hopp slutade med disk.

Lördagens klass 1 agility, där jag hängde efter på ett hörn, slutade med 5 fel o en10:e plats.  Hon gick ur slalomet i mitten.

Sen var det dax för hoppklassen-Yooooohoooooo där nollade vi o snyltade till oss en pinne. Vilken lyckokänsla. Vi kom 3:a-trots att jag lyckades ställa mig mitt i vägen för Nano - jag vet fortfarande inte riktigt hur hon lyckades trycka sig fram där.Tror ni jag är jättenöjd?

Idag började Per o Nano i öppen klass hopp.Där blev det diskning.

Sen var det dax för mig i hoppklassen. In fel i slalom-tillbaka från början-ut innan sista pinnen. 10 fel o en 12:e placering.

I agilityklassen diskade vi oss. Jag är för ofta för sen o i det här fallet straffade det sig ordentligt-för Nano trodde det var upploppet o hoppade ett extra hinder i bara farten. Tjohejsan, vad det går ibland.

Sammanfattningsvis kan jag bara vara väldigt,väldigt glad. Nano har verkligen skött sig galant. Jag behöver så klart träna mer, är ju helt novis när det gäller det här, men tycker nog att jag varit på rätt ställe många gånger, den här helgen.

Men tänk er bara, EN PINNE, när jag sagt att allt över 5 hinder utan diskning är framgång.

Grattlar här också flera klubbkamrater som vann o tog pinnar o blev uppflyttade. Tina med Wiggo, Håkan med Ronja, Tommy med Alma-vilka lopp de fick till. Susanne o Buster måste vi också  grattla till ett jättefint lopp om än ingen pinne. Buster o Nano är nybörjare o kompisar, så Susanne o jag är bara så glada över att komma runt.

Nu måste jag kanske göra någon annan nytta än bara hålla på med vovvarna.

Tack för grattisar förresten.

 
 
Ingen bild

Marina

22 april 2007 21:23

Jätte stort GRATTIS till er! Visst är det härligt när man får sin första "pinne".

kram Marina

 
Maria

Maria

23 april 2007 08:41

Ja du Biggan!! dessa underbara k-hundar...

http://www.goskelpie.se

 
Anna Karin

Anna Karin

23 april 2007 08:48

Vad kul!!! Grattis, grattis! Jätteskoj med pinne, ni har ju knappt börjat - var ska det sluta?! ;-)

http://www.illbattingen.ax

 
Ingen bild

Tiina & Warma

23 april 2007 10:49

Stort grattis till duktig syster!:)

 
Bettan & Exo

Bettan & Exo

23 april 2007 14:20

Grattis Biggan!! Vad duktiga ni är.

http://exo.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christin och Malva

23 april 2007 17:25

GRATTIS!!!!!

 
Ewa

Ewa

23 april 2007 23:11

Vill bara sälla mej till skaran av gratulanter! KANON! Blev så glad att läsa hur bra det gått! Det är ni värda! KRAM!!!

http://levnu.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta Johansson - 16 juli 2009 22:05

Den här bloggen har upphört fr.o.m. 2009-07-09. Numera bloggar vi via vår hemsida www.bumerangs.se  Välkomna att titta in där!...

Av Birgitta Johansson - 8 juli 2009 13:48

Basta´s hyss fortsätter. Det är andra paret som man hittar i bitar. Vi får snart bygga en liten snickeboá åt henne.   Igår, var först jag och Mona med Kirra och vallade på nya får hos en bekant till Mona i Stortorp utanför Örebro. Det var 20-talet go...

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano. På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp. Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtag...

Av Birgitta Johansson - 4 juli 2009 09:44

Semestern är här. Åååååååååå, så härligt. Det bästa är ju nu, när man har hela semestern FRAMFÖR sig.   Åå, så håll tummarna i helgen, please!!! Till vad får ni gissa själva.   //Biggan ...

Av Birgitta Johansson - 2 juli 2009 11:37

Det är tänkt att vi ska tapetsera om i vissa delar av huset så småningom. En av familjemedlemmen tycker att vi ska sätta igång nu och har redan börjat att riva ner tapeten. Det är ingen idé att utlysa en tävling vem det kan vara. Frågan är för lätt. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards