Alla inlägg den 18 november 2007

Av Birgitta Johansson - 18 november 2007 17:43

Dåligt med tid för bloggande just nu o dessvärre även för träning med vovvarna=inte bra.


Idag har vi gjort Fajta extra snygg o målat hennes "sporre" med nagellack. Hon blev så fin, så fin. Sen har vi en liten barn-barnsstrumpa över, bara för att Fajta inte ska slicka o stå i.Funkar hur bra som helst o Fajta är som sagt helt oberörd av allt det här ståhejet o hur snäll o lugn som helst när vi håller på o fixar till hennes skada o tur är det.


Efter skogspromenaden (den sista) idag åkte jag, Fajta o Nano upp till Hallsbergs BK o tränade litet lydnad. Med Fajta tränade jag fot, ställande o inkallande. Gick bra, det är bara det att jag måste träna mera om vi ska starta i ekl i vår. Jag har inte ens tränat in alla moment. Fy på mig.


Med Nano tränade jag framförgående-hoppsan-snett o vint o nosande i början. Efter några gånger gick hon som hon brukar=bra. Det märks allt för tydligt att jag tränat för litet med henne, för hon är som en liten dynamitkubbe just nu. I fritt följ är hon som en frustande framåt häst, om ni förstår vad jag menar. Duktigt är ändå att hon håller position. Problemet är om jag t.ex vid halt står still för länge-då hinner hon både sitta,ligga o stå. Inget att hänga upp sig på, jag vet ju varför. Det som ändå är otroligt är att hon ändå är lika lugn hemma.


Vilka otroligt härliga vovvar vi har.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards