Alla inlägg under februari 2009

Av Birgitta Johansson - 5 februari 2009 19:17

............ är hane nr 2. omärkt på översta bilden. Första valpen som tagit sig över hinder nr. 2 o är på väg ut i köket.


När vi kom ner så kröp han runt där alldeles för sig själv, för både Nano o Fajta var med uppe. Den hanen var oxå först ut ur " mat - o sovrummet"

Hane nr 1 röd vänster bak sitter o tittar där bakom.


Bild nr. 2 är omärkt hane på väg in o röd V bak på väg ut.


Hej o hå, nu när jag scrollade ner o fick se era inlägg förstår jag att jag måste stressa på litet.

Emmas bilder på valpar tre veckor o två dagar kommer här.


Bild. 3. tik nr. 7 vit V bak

Bild 4. Tik nr 6-solisten

Bild 5. Tik nr 5 vit bak rygg

Bild 6. Hane nr. 1 röd V bak

Bild 7. Hane nr. 4 röd mitt bak

Bild 8. Hane nr. 4=jättetrött

Bild 9. Hane nr. 3 röd H bak

Bild 10. Hane nr. 2 omärkt




Av Birgitta Johansson - 3 februari 2009 22:56

........o Mona o Bettan har varit o morsat på valpisarna idag. Jag lät dom vara uppe litet längre ikväll. (Valparna alltså -inte E,M o B) Jag menar barn ska ju egentligen gå o lägga sig i tid, men ibland får dom här babysarna vara uppe litet längre. Får o får-dom bryr sig väl inte om vad jag säger. Hahahaha.


Jag har blivit lovad litet foton-visst, Emma?-så om inte imorgon-(för då ska jag på Lekebergsrevyn) så på torsdag får jag fixa litet mera här på bloggen.


Jag ska försöka få till några foton på Fajta oxå-för hon får ju inte känna sig utanför, eller hur?  Det är mycket att tänka på om man ska vara rättvis. Jag höll nästan på att glömma Ricki-så tokigt-jag får väl inte glömma Per heller.Det var längesen han var med på bild här på bloggen.


Jag ska försöka hänga med på några utmaningar oxå. För ovanlighetens skull-jag brukar kategoriskt neka-men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig.



Tack för gott kaffebröd,förresten o sov gott.


//Biggan

Av Birgitta Johansson - 2 februari 2009 20:50

.....att fota magarna på hundarna. Nu börjar ni väl snart tro att dom bara ligger o sover hela tiden, men så är inte fallet. Nu ska jag börja ta litet mera bilder när dom brottas o är busiga, så ska ni få se det också. 


Dessutom börjar tänderna komma fram, så snart kanske Nano inte tycker dom är så gulliga längre.


Men kolla in magarna-det verkar som alla vill visa dom, så även mamma Nano. Störtsköna.



Av Birgitta Johansson - 1 februari 2009 21:59

Idag när jag skulle fota valparna, lyckades jag tappa kameran. Tyvärr verkar det inte som den klarade fallet å ändå satt jag på knä.


Nu när jag ska ta kort både när jag zoomar o när jag trycker ner knappen så knastrar det rejält o  bilderna blir suddiga. Inte vet jag vad det kan ha blivit för fel-men det är väl knappast troligt att det går att laga. Nån som vet?


Litet roligare hade vi på kvällen-för nu är vi nyss hemkomna från filmen Australia. Den var urbra, tycker jag.  Litet slowmotion på hästar-det älskar jag-en cattledog, romantisk, vackra vyer o förstås vackra skådisar. Verkligheten är förståss hemsk, om man tänker på hur aboriginerna har blivit behandlade. En liten hint fick man  av verkligheten om än vackert berättad.


För övrigt är allt bara bra med valpisarna. Dom hoppar fram o tillbaka nu över det URHÖGA hindret som valplådans kant utgör.


Vilken skillnad på bara några dagar-det är inte klokt.


Hej igen-nu är det dax att fixa sig för natten, om man ska orka upp imorgon bitti.

//Biggan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards