Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Birgitta Johansson - 6 juli 2009 19:33

Ibland får man till det, oftast inte. I Åtvidaberg fick jag till det ordentligt med Nano.

På 2 dagar körde jag totalt 6 lopp med Fajta o Nano. Inget DQ lopp.

Fajta kör jag numera bara agilityklass. Hon placerade sig 7:a o 11:a. Inte dåligt för Fajtagumman.


Å så Nano. I agliltyklassen fick hon 10 fel vardera i båda loppen. Dock inga kontaktfel som hör ihop med en agilityklass, vilken är skönt. Utan vanliga rivningar. Placeringar 9:e o 15:e.

I hoppklassen hade vi flyt. I lördags vann vi hopp3 och fick vårt andra cert.


I söndagens lopp kom vi 3:a, också med ett härligt flyt.

Då får man iaf ett pris tänkte vi. Tvåan var en blandras och ettan var fullcertad; Nano fick alltså sitt tredje cert o därmed fick hon titeln

Sv. Hoppchampion. Alla sina cert har hon fått på tävlingarna i Åtvidaberg.

Från första hopptävlingen i klass1 till champion tog det 2 år o 4 månader.


Nano heter Vickulas Kanonkula, och det fick man höra att Nano var "Kanonsabotörens" (tävlingens namn) speciella hund!


Till saken hör också att jag sedan några dagar har haft ganska ont i ryggen som kändes ordentligt vid olika rörelser och när man sprang. Jag hade tagit med mig värktabletter och förvarnat Biggan om att ev måste köra något lopp. Vi hade sen start i klass3, vid 19-tiden på kvällen. På em började det släpp det onda! Man har tur på många sätt.


Nu får vi försöka skrapa ihop cert i agilityklassen, där vi inte har några ännu.


Nu råkade vi passande nog ha stora championer hemma så dom ska vi fylla o gratinera och korka upp champgneflaskan vi har fått av Bandit´s Stefan o Helena. Sedan blir det lite romfyllda krustader och lite annat gott.

Det är bäst att inte spara flaskan för länge, för då kanske man inte får dricka den alls. Nu ryker korken!


Jätte-jätte-jättetack för alla grattisar. Det VÄRMER!!!!!!!!!!!!!!

Per





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards